Nu mă laud foarte des cu proiectele mele, dar de unele sunt prea mândră să nu o fac! Anul acesta am făcut parte oficial din echipa Arkadia ShortFest, ca PR Manager. Am lucrat cu mare plăcere, dar și cu mari emoții. Știu destul de bine provocările cu care se confruntă în România inițiativele culturale, ca atare știam bine ce bătăi de cap îmi va da unul care acționează sub crezul regenerării urbane prin cultură. Regret ceva? Niciuna din dozele de Nurofen! 🙂 Regret doar vremea ploioasă care a fost în weekend-ul ce încununa multe săptămâni de muncă.

Pe 3 iulie ajungeam în Băicoi, cu câteva ore înainte de deschiderea oficială, alături de cele două bloggerițe care au susținut proiectul (Le mulțumesc cu ocazia aceasta Oanei și Ecaterinei). În doar câteva minute mă panicam teribil de faptul că uzinele Camexip nu aveau finalizată amenajarea expozițiilor de grafică (ANTI-Bloc) și fotografie (Multilateral). Bine, cea din urmă avea lucrările expuse… dar nu prea stăteau. Deja vedeam memes cu situația asta pe 9GAG, când Tudor sau Andrei, total non-șalant și fără nicio urmă de stres spune: ”E ok, le prindem cu cârligul de la macara.”. Pam-pam! Știți voi… ”it s not a bug, it s a feature”! 🙂

macara arkadia expozitie foto

După ce Andrei mă liniștește și îmi promite că atunci când ceasul va arăta 16:00 și începe conferința de presă TOTUL va fi pus la locul lui, conform planului, mă retrag să pregătesc ecusoanele invitaților. Apoi a început nebunia, dulcea nebunie.

N-o să insist în a vă povesti detaliat cum a decurs Festivalul, căci au făcut-o alții deja: aici, aici, aici, aici și aici. Plus în alte locuri în care vă poate purta prietenul nostru, al tuturor, Google. O să punctez doar câteva din sentimentele/concluziile cu care m-a lăsat pe mine această experiență, ca om de Comunicare:

  1. E o provocare să faci PR pentru un eveniment cultural în România. Nu pentru că lucrezi cu buget foarte mic. Ci pentru că trebuie să fii al naibii de inventiv să convingi media că merită atenția.
  2. Când te confrunți direct cu punctul 1… îți dai seama așa, nițel (mai bine), de unde vine problema cu lipsa modelelor pentru generațiile tinere.
  3. Când pricepi punctele 1 și 2 îți dai seama cât de important e să nu renunți. Cineva trebuie să ducă și bătălia asta.
  4. Când faci o sumă a celor 3 puncte de mai sus, ca om de Comunicare devii brusc recunoscător pentru toți partenerii media pe care i-ai avut și pentru toți cei care ți s-au alăturat ulterior.
  5. Când trimiți către presa locală 13 invitații personalizate, la un eveniment care va aduce ce a adus programul Arkadia ShortFest într-un oraș în care altfel accesul la manifestări culturale tinde către zero și primești doar două răspunsuri… te demoralizezi total și înghiți în sec devenind furios pentru punctul 2. Pentru un moment te întrebi ”pentru ce? pentru ce te tot agiți?”
  6. Când vezi expresiile copiilor/adolescenților/tinerilor din localitate, în momentul în care văd ecranul acela mare și proiecțiile de pe el… îți amintești de ce, revii instant la punctul 3 și nici nu îți mai trece vreodată prin cap să nu mergi mai departe.

copil arkadia 2015

Una peste alta, am făcut parte dintr-o echipă care a reușit să aducă în orașul Băicoi 36 de scurt-metraje internaționale, filmul ”Câinele Japonez”, artiști profesioniști care au ținut workshop-uri de Fotografie și Public Speaking, Ateliere pentru 80 de copii și proiecții de animație, expoziții de artă grafică și fotografică și realizatori de filme românești care au vorbit cu publicul despre ceea ce au dorit să le transmită de dincolo de ecran. Ecran aflat în centrul unei uzine industriale funcționale. Cred că motivele mele de mândrie sunt justificate și nicidecum inspirate de narcisism. Desigur, mă puteți contrazice.

Pentru ediția a III-a mă angajez să ridic standardul și să mă auto-depășesc. Ah, da! Și să trimit 14 invitații către presa locală (13 o fi fost cifră nefastă!) – într-un mod la fel de elegant, dar mult mai creativ. Suficient cât să devină prea greu să nu mă asculte. Cu siguranță mai am și eu de învățat. Dar ceva știu sigur: e nevoie de cultură…