Am sentimentul, cu fiecare zi ce trece, că ţara asta este un circ deschis non-stop. Nici nu aş putea spune că e cu intrare gratis, că dacă fac un calcul câte din orele mele de muncă lunare se duc, de fapt, în taxe/impozite, aş putea spune chiar că e un circ al dracului de scump.

Se face în România un referendum. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Au loc în România alegeri. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Se dau legi în România. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Se face o reformă în România. Acuzaţii, corpuţie, scandal.Se dă Bacalaureatul în România. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Să continuu? Nu cred că e nevoie, aţi prins ideea.

Am devenit aproape imună la tot circul politic, la toată panarama mass-media, la tot haosul economic. Supravieţuiesc în ciuda lor. Dar nu am devenit imună la bătaia de joc care se întâmplă în educaţie. Asta mă omoară lent în fiecare an. Pentru că degradarea care intervine continuu în acea zonă este ceea ce ne va duce, cu adevărat, la pieire.

Din lipsa educaţiei şi a culturii există, în marea lor parte, problemele legate de tot ceea ce am scris mai sus, “graţie” lor există mentalităţile învechite despre femei, copii, animale, societate, incapacitatea de a analiza şi sancţiona clasa politică şi tot aşa. Până când nu o să investim în educaţie mai mult, vom duce bătălii cu morile de vânt. Noile generaţii trebuie să crească fiind insuflate de valori REALE, nu de principii de circ.

Dar cum putem vorbi noi despre educaţie când trăim în ţara în care nici măcar o serie de examene naţionale nu se pot da aşa cum trebuie? Şi nu, nu vorbesc DOAR de problemele de fraudă care au apărut pe toate posturile legate de BAC, de exemplu. Ştiţi ce? Chiar nu o să mă refer deloc la BAC. Îl las altora de comentat. O să mă refer la Evaluarea Naţională, cu care sunt oricum mult mai familiarizată datorită proiectelor care îmi sunt asignate la muncă.

citit

Nu e normal ca o persoană care nu a pus mâna pe nicio carte de matematică de 5 ani, care nu a fost niciodată un as la matematică… să ia 10 pe subiectul care s-a dat absolvenţilor de clasa a 8-a. Da, de mine vorbesc. Înainte să scriu despre subiecte, am dat să le rezolv, ca tot omul… Am fost şocată să văd că aş lua un 10 la matematică. Mi-am căutat subiectele de la propria capacitate, gândindu-mă că cei 4 ani în care am fost savistă m-au călit şi d-asta mi se par atât de simple. Nu! Erau cu adevărat MUUUUUULT mai simple decât ce am avut eu în clasa a VIII-a de rezolvat. Erau aşa de simple că SIGUR cel mai slab coleg al meu din generală ar fi luat pe ele 8-9, fără probleme.

De când a ajuns sa fie problemă de matematică să CITEŞTI un tabel? Şi de când avem elevi care NU sunt în stare nici asta să facă? Şi de ce le facilităm intrarea la un liceu, orice liceu? Şi de ce ajung în clasa a VIII-a? Cum e posibil ca elevi de clasa a IV-a să poată lua 5 pe un subiect de Examen Naţional, cu pondere în Admiterea la Liceu, iar elevi absolvenţi de clasa a VIII-a să nu poată? Cum am ajuns să scădem nivelul doar pentru a păstra aceleaşi procente de promovabilitate? De când a devenit o soluţie să băgăm sub preş agramarea, ignoranţa, incultura, indolenţa? “Deştepţilor”, voi chiar nu realizaţi ce faceţi societăţii acesteia pe termen LUNG? Generaţiile acestea sunt cele care vor duce mai departe economia, reformele, rădăcinile, cultura… Nu le daţi nicio şansă! Şi ne condamnaţi şi pe noi, restul.

Revoltarea din mine ar scrie zeci de rânduri… sute… mii, despre asta. Dar o să mă opresc aici. Pentru că informaţiile astea ar trebui să ajungă la cei care nici măcar bloguri nu citesc