NON-(e)Valoarea Naţională
July 5th, 2013Am sentimentul, cu fiecare zi ce trece, că ţara asta este un circ deschis non-stop. Nici nu aş putea spune că e cu intrare gratis, că dacă fac un calcul câte din orele mele de muncă lunare se duc, de fapt, în taxe/impozite, aş putea spune chiar că e un circ al dracului de scump.
Se face în România un referendum. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Au loc în România alegeri. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Se dau legi în România. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Se face o reformă în România. Acuzaţii, corpuţie, scandal.Se dă Bacalaureatul în România. Acuzaţii, corpuţie, scandal. Să continuu? Nu cred că e nevoie, aţi prins ideea.
Am devenit aproape imună la tot circul politic, la toată panarama mass-media, la tot haosul economic. Supravieţuiesc în ciuda lor. Dar nu am devenit imună la bătaia de joc care se întâmplă în educaţie. Asta mă omoară lent în fiecare an. Pentru că degradarea care intervine continuu în acea zonă este ceea ce ne va duce, cu adevărat, la pieire.
Din lipsa educaÅ£iei ÅŸi a culturii există, în marea lor parte, problemele legate de tot ceea ce am scris mai sus, “graÅ£ie” lor există mentalităţile învechite despre femei, copii, animale, societate, incapacitatea de a analiza ÅŸi sancÅ£iona clasa politică ÅŸi tot aÅŸa. Până când nu o să investim în educaÅ£ie mai mult, vom duce bătălii cu morile de vânt. Noile generaÅ£ii trebuie să crească fiind insuflate de valori REALE, nu de principii de circ.
Dar cum putem vorbi noi despre educaţie când trăim în ţara în care nici măcar o serie de examene naţionale nu se pot da aşa cum trebuie? Şi nu, nu vorbesc DOAR de problemele de fraudă care au apărut pe toate posturile legate de BAC, de exemplu. Ştiţi ce? Chiar nu o să mă refer deloc la BAC. Îl las altora de comentat. O să mă refer la Evaluarea Naţională, cu care sunt oricum mult mai familiarizată datorită proiectelor care îmi sunt asignate la muncă.
Nu e normal ca o persoană care nu a pus mâna pe nicio carte de matematică de 5 ani, care nu a fost niciodată un as la matematică… să ia 10 pe subiectul care s-a dat absolvenÅ£ilor de clasa a 8-a. Da, de mine vorbesc. ÃŽnainte să scriu despre subiecte, am dat să le rezolv, ca tot omul… Am fost ÅŸocată să văd că aÅŸ lua un 10 la matematică. Mi-am căutat subiectele de la propria capacitate, gândindu-mă că cei 4 ani în care am fost savistă m-au călit ÅŸi d-asta mi se par atât de simple. Nu! Erau cu adevărat MUUUUUULT mai simple decât ce am avut eu în clasa a VIII-a de rezolvat. Erau aÅŸa de simple că SIGUR cel mai slab coleg al meu din generală ar fi luat pe ele 8-9, fără probleme.
De când a ajuns sa fie problemă de matematică să CITEÅžTI un tabel? Åži de când avem elevi care NU sunt în stare nici asta să facă? Åži de ce le facilităm intrarea la un liceu, orice liceu? Åži de ce ajung în clasa a VIII-a? Cum e posibil ca elevi de clasa a IV-a să poată lua 5 pe un subiect de Examen NaÅ£ional, cu pondere în Admiterea la Liceu, iar elevi absolvenÅ£i de clasa a VIII-a să nu poată? Cum am ajuns să scădem nivelul doar pentru a păstra aceleaÅŸi procente de promovabilitate? De când a devenit o soluÅ£ie să băgăm sub preÅŸ agramarea, ignoranÅ£a, incultura, indolenÅ£a? “DeÅŸtepÅ£ilor”, voi chiar nu realizaÅ£i ce faceÅ£i societăţii acesteia pe termen LUNG? GeneraÅ£iile acestea sunt cele care vor duce mai departe economia, reformele, rădăcinile, cultura… Nu le daÅ£i nicio ÅŸansă! Åži ne condamnaÅ£i ÅŸi pe noi, restul.
Revoltarea din mine ar scrie zeci de rânduri… sute… mii, despre asta. Dar o să mă opresc aici. Pentru că informaÅ£iile astea ar trebui să ajungă la cei care nici măcar bloguri nu citesc…
No Response to NON-(e)Valoarea Naţională
Still quiet here.